torsdag 22 augusti 2013

Jag är ju så stolt...

...så jag skulle kunna falla isär!

Du, som redan nu, blir lite irriterad behöver nog inte fortsätta läsa för jag tänkte berätta vad som gjort mig så stolt!

Jag har nämligen gjort egen pasta; på gamla potatisar! Gamla potatisar som är det tråkigaste som finns. Som vi av samvete sparar i kylen tills de blir alldeles smetiga och sedan ändå måste kasta. Dessa små raringar pressade jag, rörde ut med ett ägg, mjöl och parmesan. Bakade ihop, rullade ut, delade och kastade i kokande lättsaltat vatten på sant husmorsmaner. Vips, så flöt små pastafingrar upp till ytan 1 minut senare. Otroligt.

Till det koktes en egen pastasås på tomater, lök och vitlök och som pricken över i:et; resterna av 29 kronors kasslern!

Det var nämligen så att i söndags inhandlades fil, yoghurt, leverpastej, mjölk, grädde och så 29 kronors kasslern. Så bestämde jag att vi skulle ta en hel vecka till att bara äta från frys och skafferi. Kan tyckas banalt och vardagligt för alla er ordentliga, men exceptionellt för oorganiserade, lata och impulsiva jag. Men, man ska inte ge upp i för väg och nu vet jag att vi lyckas: leva en vecka på all sparad mat vi har lagrad i frys och skafferi.

Blir ju så stolt så jag skulle kunna falla isär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar