tisdag 7 oktober 2014

Veckans symöte - inte riktigt som jag tänkt mig

Mitt i all renovering och mitt i all min egen pepp så jag verkligen fram emot veckans symöte på husmorsföreningen. Kolla in här. Det blev inte riktigt som jag tänkt men först måste jag ju visa hur långt jag kommit (hade inte hänt utan peppen från syföreningen!!)

Här skulle det komma en bild men bildverktyget är helt värdelöst idag och vägrar medverka! Grr!

Det ska bli en Peggy Sue och jag har hämtat mönstret på Ravelry. Den stickas, precis som jag fick tips om, uppifrån och ner och jag kan bara konstatera att hade jag lärt mig det tidigare hade jag stickat  tröjor och koftor för länge sedan!! Det passar min mentalitet perfekt!

Nu har jag kommit till nedanför bysten och har börjat ge mig på flätstickning för första gången och det är ju lite utmanande.... och pilligt.... och koncentrationskrävande...

Så var det ju det där med varför det inte blev som jag tänkt. Jo hela måndagen satt jag hemma med stillasittande arbete. Renoveringsarbetet gjorde att det var kallt och att ta på raggsockor kändes helt rätt. Sedan skulle jag bara springa ner i källaren ett ärende. Till källaren löper en gammal brant trätrappa och.... tjoffs... så låg jag i trappans botten med ett bultande bultande ringfinger och två ömma svullnande knogar. Aj aj aj. Så nu är fingrarna tejpade för att inte kunna böjas och jag kan konstatera att hålla stickor med raka lill- och ringfingrar det är en utmaning för sig!!


4 kommentarer:

  1. Aj så dumt. Hoppas att det lägger sig snart. Man tycker att det är en småsak men vilka konsekvenser ett stelt finger kan ge.

    SvaraRadera
  2. Den är snygg, har funderat på den själv.

    SvaraRadera
  3. Den har jag stickat! Ett tips är att lägga till några flätvridningar till i slutet (fastän man är mer än lovligt trött på dem), annars har koftan en tendens att åka upp i ryggen. jag la till fyra extra mönsterrapporter har jag för mig...

    SvaraRadera
  4. Tack så hjärtligt för det tipset! Jag inser nog att jag också kommer vara lagom trött på flätorna så det är nog bra att redan nu ställa mig in mentalt på några extra....

    SvaraRadera