tisdag 23 september 2014

Taggad till tusen

Det är tisdag idag och i vanlig ordning innebär det virtuellt möte i husmorsskolans ny syförening. Det brukar vara många projekt på gång så gå in via länken och kolla!

För två veckor sedan var jag så himla sugen på att testa något nytt. Jag skickade ut en önskan om tips och pepp och fick så himla bra svar! Tack så hjärtligt! Efter det fixade jag:

- Medlemsskap på ravelry.com. (vilken fantastisk sida!)
- Laddade hem mönster. Det blir en kortärmad kofta som andas 50-tal.
- Fixade fram stickor.
- Beställde garn. Ett blågrönt ulligare med det fantastiska namnet Tusinfryds Hverdagsuld. Jag är helt säker på att även om jag aldrig blir klar så kommer garnet att ligga framme som en härlig stämningshöjande inredningsdetalj.


Idag kom så det underbara garnet, med perfekt timing, och nu är jag taggad. Nu ligger barnen och sover fridfullt i sina sängar, jag har krupit upp i soffan, laddat med te och några goda knäckebröd och nu är det dags. Wish me luck! (Det lär komma mer rapporter, och frågor och behov av pepp....)


5 kommentarer:

  1. Åh! Vad kul!
    Och garnet ser ju bara för fint ut!
    Lycka till!

    http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du hittat in i stickträsket och Ravlery-groottan. Välkommen och njut!
    Jag ser fram emot att få se resultatet.

    SvaraRadera
  3. Det ser så mysigt ut med din stick-hörna! Har du tv:n i närheten är det ju aldrig fel med en skön film i bakgrunden.

    SvaraRadera
  4. Det ser gott och mysigt ut, så stickningen kommer att gå som smort.

    SvaraRadera
  5. Jag gissar att jag räknas som fast i stickträsket när jag tänker: bara ett varv till... fast om jag gör ett varv till blir det lagom att sluta... Fast nu har jag bara två varv kvar till jag ska öka det blir lagom.... Fast jag kan ju bara göra ökningen också....:-)

    SvaraRadera