måndag 13 oktober 2014

Baksidan

Lika roligt och spännande som det är att sätta igång ett renoveringsprojekt lika säkert är det att jag efter ett tag HATAR ATT RENOVERA!

Ja, jag är bortskämd, det är ett mycket delikat problem jag vet, men när vi för att komma till både kök och badrum måste gå över golvet täckt med golvpapp som inte kan dammsugas, (På sin höjd kan den borstas och med vårt hus med självtagen innebär det mest att allt byggdamm även sprids till resten av huset) då tänker jag mörka tankar. När jag för femtonde dagen i rad dammsugar nedanvåningen efter att hantverkarna gått hem blir jag inte mer positiv. När jag på kvällen går genom det helmörka rummet som just nu inte har belysning och jag snubblar på verktyg och trampar på spik då svär jag!

När sonen dessutom blir magsjuk, men inte tillräckligt sjuk för att vara riktigt sjuk bara tillräckligt för att karensen till förskolan ska gälla, och gångjärnet till kylskåpet gått sönder så dörren bara kan öppnas med en liten springa om man vill att den ska kunna stängas då börjar jag tro på Murphys lag (eller att jag straffas för mina otacksamma tankar)

Men, idag ska tapeterna upp så ikväll är jag säkert positiv igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar