torsdag 5 september 2013

Ständigt denna tid...

Det är väldigt bekvämt att:
- till och med i vår lilla stad har mataffären öppet till kl 22; alla dagar! Med tanke på min dygnsrytm kan jag alltså i princip välja att handla alla mina vakna timmar, nästan.
- att vårdcentralen har kvällsöppet och helgöpper. Vilken tur! Inte ens när jag är i behov av läkarhjälp behöver jag avstå från att jobba. (Ironi).
- att det också där alltid finns tillgång till trådlöst nätverk. Jag kan ju ha missat ett mail/chansen att göra en bra statusuppdatering/missat senaste väderuppdateringen.
Det är väldigt bekvämt och det gör mig helt tokig!

Det gör mig också helt tokig att det pratas om att öka tillgängligheten på arbetet och därmed utöka arbetstider till att innefatta kvällstid. Att tillgängligheten till barnen minskar i motsvarade mängd är ju inte så mycket att bry sig om, det går ju att utöka tillgängligheten till förskolan. Förskolepersonalen spenderar säkert gärna hellre kvällen med mina barn än sina egna.. (Ironi igen)

Det gör mig dock glad att jag upptäckt det faktum att till exempel för att göra något så komplicerar sim filmjölk själv krävs mjölk och...tid.
För att få något så exotiskt som två nöjda och glada barn här hemma krävs en tillgänglig förälder och.... tid.  För två sovande barn i rättan tid (!) krävs dock den stora insatsen: en lugn och närvarande förälder och ....tid.
En lyxig kväll: två sovande barn i rättan tid, två lugna föräldrar och ...tid.

Tid är fantastiskt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar