söndag 15 september 2013

Kvällslycka!

Lycka är en kväll på Lyckan!

Ja, jag inser att jag kan vara aningen tjatig (till och med mer än aningen ibland) men jag är en sann Farstorpspatriot och tycker att den som förtjänar sin stund i berömmens rampljus ska också få det!
Varje höst anordnar Förskolan Lyckans personal grillkväll för all barn och dess familjer. En riktigt trevlig kväll brukar det vara. Så, förväntningarna är höga när vi i år åker dit och redan på parkeringen inser att ikväll blir det knökfullt! Tja, kanske inte knökfullt det är ju landsbygden, vi har gott om plats  men nästan... Deltagandet var i alla fall i princip mangrannt! Knökfullt av mina barn och andras ungar (skämt, brukar mest vara andras barn och mina ungar...); kända, okända och ökända föräldrar; hej, det var länge sedan! eller hur gick det sedan igår?; ta ett korvbröd här; får jag smaka det där; har någon fler servetter här; kaffe och kaka, låt er väl smaka; nej men har det redan blivit sent; borde vi gå hem nu?

En kväll på Lyckan, tänka sig, vilken höjdpunkt!

Nästa Lycka bara måste vara lyckan att våga skriva en blogg. För tro det eller ej; hade jag inte bloggat hade jag inte skrivit om den där turen i skogen som inte gav någon svamp. Då hade inte de där släktingarna från sydligare breddgrader läst det och dessutom tänkt på det när de gav sig ut på svamptur, och kommit inom på ett oannonserat besök och lämnat en del av deras skörd! Underbara färska kantareller!

I övrigt så har idag hösten tagit sig in över Fredskog. Enough is enough tänkte sommaren och hällde ut allt regn som tänkas kan. Regn, mörker och en oemotståndlig längtan efter te och tända ljus. Vi firade in med kalops, inlagda rödbetor och härliga smörstekta kantareller. Kvällslycka!!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar