fredag 29 augusti 2014

Helig fredag

Fredagskvällar är heliga på något vis. Då gör vi mat, städar undan det allra värsta, och sedan gör vi liksom inte mer. Oftast sätter vi fram något litet gott på soffbordet och sedan sjunker vi ner i varsin soffa med en varsin tidning eller surfplatta. Det är inte ett dugg socialt men ack så välgörande efter en arbetsvecka. Jag njuter då av att läsa bloggar och inspireras av andras väl och ve; mest väl tack och lov.

Det kommer ju inte som en överraskning att jag främst läser bloggar om (här ska ett litet tadaa höras) hem, inredning och kläder. Fast då är det ju inte vad som helst kring dessa ämnen utan givetvis det som har en touch av vintage, svunna tider, loppis, eller vad man kan kalla det.

Så nu sitter jag i vårt nyligen renoverade vardagsrum med fötterna högt, ett glas av lite stärkande karaktär och filosoferar om vilka fynd jag ska kunna göra för att inreda detta rummet. För ett tag såg sedan beskrev Underbara Clara sitt vardagsrum och jag blev helt kär. Så vill jag också ha det! Jag tänker skira gardiner, mörkt drängaskåp, kopparbehållare med gröna växter och ett pendelur som tickar och slår. Varje del för sig med en historia från en svunnen tid.

Där vill jag sitta och fira fredag.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar