tisdag 26 augusti 2014

För åttonde gången

Vissa dagar finns kvar i minnet för alltid. Som idag, för 8 år sedan. Sitter och tänker och väldigt tydliga bilder kommer fram:
... Jag och min kära, kära vännina som äter frukost hemma i köket hos mamma och pappa.....Stunden i bilen efter frisören när vi inser att vi är utelåsta med kläderna innanför dörrarna.....Timmen vid sjön framför fotografen. (Jag menar hur ofta får man en timme med en fotograf när man är stylad, fixad och lycklig. Kan ju i och för sig inte veta hur det är för er, men inte ofta för mig...) Framför allt stunden då vi i en mindre nervös kollaps brister ut i lätt hysteriskt gapskratt.
-Givetvis den fantastiska Farstorps kyrka och bilden av bänkrad efter bänkrad fulla av leende vänner, nära och kära. Känsla!...Turen med häst och vagn genom vårt kära Farstorp bara jag och maken och en flaska champagne (jag och så kuskarna så klart...)...och så festen...FESTEN! Festen med mat, prat, skratt, musik dans och uppgiften om att bröderna på småtimmarna var uppe och spelade med bandet och kocken som stod som ansvarig på allvar funderade på att bryta säkringen i elskåpet för att få gå hem någon gång.

Jag älskar att kunna fira bröllopsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar