lördag 19 april 2014

Stängt pga förverkling av dröm.

Det började med min längtan efter kläder i vintras. Inte bara kläder utan de där välskräddade kvalitetskläderna som håller och håller och inte de där som man kastar efter 4 tvättar när de inte håller formen längre. Så fick jag ju liksom det det där meddelandet från mormor där hon nu är och så började tankarna rulla. Jag sydde ett plagg, och ett till, och så fixade jag till mormors kläder till perfekt passform och bara kom på att jag glömt hur oerhört tokroligt jag tycker det är!!

Så är det ju det där med att följa drömmar och våga leva och chansa och hej och hå.... Så minsann så vågade jag anmäla mig till en kurs i tillskärning och mönsterritning. (Huga är väl något jag tänker då och då...)

Så nu sitter jag här mitt bland infodringar och bystmått och stusslängd och konstruktionslinjer och vart tog suddig vägen och j*kla katt gå ner från mitt mönsterpapper och tyger och knappnålar och tänker att kanske kanske kanske kan en liten, liten dröm slå in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar